11 نظر از افراد موفق در زمینه استارت آپ!
hamidisa73
مطالب جالبی که از سایت های دیگه خوندم

 

محیط دفتر استارت آپ شما فقط جایی برای کار کردن نیست. کوچک، بزرگ یا شریکی، مهم نیست، مسئله این است که محیط کار نمادی ست از آنچه درونش انجام گرفته و تولید می شود. از طرف دیگر محیط دفتر کار تأثیر عمیقی بر روحیه کارمندان می گذارد و اگر درست طراحی شده باشد می تواند یک روز پر انرژی را در شرکت به ارمغان آورد.

 
در این نوشتار قصد داریم تا نظر ۱۱ تن از بنیان گذاران استارت آپ های موفق را در این باره آورده ایم؛ اینکه چه نوع فضای کاری را می پسندند و تاثیر آنها بر محیط دفتر کار چگونه خواهد بود. حتی اگر در حال حاضر  صاحب استارت آپی نیستید باز هم توصیه می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.
 

۱- فضای کار، زبان بدن یک سازمان است

فضای کار «زبان بدن» سازمان شماست. نه تنها روی هویت و شخصیت شرکت شما تاثیر می گذارد بلکه نحوه کارِ گروه تان را هم دگرگون می کند و در نهایت طرز نگرش دیگران نسبت به شما و برند شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
مکان، طراحی و انتخاب ها باید به دقت و متناسب با حرفه شما و مرحله ای از رشد که در آن هستید تعیین شوند. حتی مهم است که بدانید در پی کسب چه نوع وجهه ای برای خود هستید و برای نیل به آن حاضر به چه مقدار سرمایه گذاری هستید.
 
یک استارت آپ کوچک و دو نفره برای توسعه اپلیکیشن نیازی به مشترک شدن در فضا ندارد اما یک شرکت بزرگ یا کوچک که دقیقاً همان کار را انجام می دهد نیاز های متفاوتی در باب فضای کاری دارد.
 

۲- راحتی کلید مسئله است

حتی اگر سازمانی دارید که بیشتر ارتباطات سازمانی آن از طریق رایانه ها انجام می گیرد باز هم نباید از مواردی چون راحتی محل کار و به ویژه، تاکید می کنیم به ویژه نور محیط غافل شوید. دقت کنید که اهمیت نور طبیعی (خورشید) در روحیه کارکنان به حدی ست که ممکن است در دراز مدت به افسرگی و نارضایی ناخودآگاه از کار منجر شود.
 
حتماً یک لابی مبله که با گل و گیاه آراسته شده و حتی موسیقی ملایمی در آن پخش می شود ایجاد کنید. اگر از ما می پرسید داشتن اتاقی برای دراز کشیدن کارکنان هم مفید است.
 

۳- جو کاری بسیار مهم است

یک ضرب المثل آفریقایی هست که می گوید: «اگر می خواهی سریع بروی، تنها برو. اگر می خواهی به جای دوری بروی، گروهی برو» باید محیطی بسازید که در آن همه به این فهم برسند که هرچقدر هم یک ایده خوب و بی نقص باشد مهم این است که گروه کدام ایده را برای ادامه کار انتخاب می کند.
 
اگر شرایط را طوری ایجاد کنید که افراد بتوانند به طور بهینه و بدون تنش کنار هم کار کنند خواهید دید که تا چه حد بهره وری شرکت افزایش می یابد. پس به خوبی به جواب این سوالات فکر کنید: افراد چطور با هم تعامل داشته باشند؟ چطور از هم بازخواست کنند؟ چطور ایده هایشان را به اشتراک گذارند؟ چطور بازخورد کارشان را بگیرند؟ جو کاری شرکت می تواند به پرورش اکوسیستمی عالی برای گروه کمک کند.
 

۴- محیط، روی روحیه افراد اثر می گذارد

یک استارت آپ با هدف رشد و تاثیرگذاری ایجاد می شود تا روزی مورد ستایش مردم قرار گیرد. شرکت های زیادی بوده اند که روز اول در گاراژ خانه بنیان گذار خود شکل گرفته اند و چه بسیار روزهایی که اوضاع طبق مراد پیش نمی رفته و حس ناامیدی سراسر وجود آنها را فرا می گرفته. اما امید به اینکه روزی بزرگ خواهند شد و از این شرایط خارج می شوند همیشه موتور محرک آنها بوده.
 

۵- استارت آپ هایی که با هم کار می کنند با هم نیز موفق می شوند

فضایی که در آن کار می کنید قطعاً موثر است. سعی کنید به شرکت های اطراف خود هم کمک کنید. باور کنید خیلی مهم است که با چه کسانی و با چه فرهنگی مراوده دارید. یک جورهایی مثل دوست می ماند که روی آدم اثر می گذارد.
 
در ضمن استخدام افراد محلی بسیار کلیدی است. درست است که امروزه با گسترش فناوری های ارتباطی مفاهیمی چون دورکاری و ارتباط مجازی مطرح شده ولی شکی نیست که هیچ چیز نمی تواند تاثیری که صحبت مستقیم با همکاران در سر کار و در یک محیط کار مفرح دارد را داشته باشد.
 
البته مسلماً صلاحیت و توانمندی امری ست که به همین راحتی نمی توان از آن گذشت؛ پس اگر به مهندس یا کارمندی که از توانایی او مطمئن هستید برخوردید خیلی سر مسئله حضور در سر کار اصرار نکنید.
 

۶- خانه آنجاست که یار آنجاست

قطعاً مهم است که فضای کاری که یک استارت آپ در آن قرار دارد به چه صورت باشد. مدل دفاتر مرکزی مجتمع از کاراترین انواع رهبری یک شرکت است. این طوری افراد احساس راحتی بیشتری می کنند و اعضای تیم مثل اعضای خانواده می شوند. اینها مسائلی هستند که به همین راحتی ها با فناوری جایگزین نمی شوند.
 
همچنین خوب است که در ساعت کاری سختگیر نباشید و اجازه دهید افراد متناسب با شرایط شان کار کنند. این وظیفه شماست که محیط کار را آنقدر دلچسب کنید که افراد تشویق به حضور در محل کار شوند.
 

۷- دفتر باید طوری باشد که عقل شما را سر جایش نگهدارد

مسلماً در دید اول، کار از منزل و ارتباط مجازی با همکاران راحت ترین گزینه به نظر می رسد ولی درواقع روح و روان انسان در ارتباط مستقیم ما افراد، سالم می ماند و اگر این عامل از او گرفته شود حتماً مشکل پیدا می کند.
 
همین که هر از گاهی با همکاران به کافی شاپ یا مسافرتی می روید و فرصت می کنید تا از حال هم باخبر شوید باعث عمیق تر شدن پیوند شما با شرکت می شود، در عین حال از سلامت روانی بهتری برخوردار خواهید بود. انسان دوست دارد کسانی را به عنوان حامی در کنارش ببیند نه اینکه در خانه خالی به امید یک پشتیبان باشد.
 

۸- احساس بیش از ساختار اهمیت دارد

حسی که دفتر کار به شما می دهد مهم تر از هر چیز دیگر است. افراد چه حسی دارد؟ حس چیزی ست که در هوا وجود دارد ولی نمی توانید توصیفش کنید اما هست. این چیزی ست که استارت آپ ها باید روی آن تمرکز کنند. انتشار انرژی مثبت در محیط از اصول اساسی است. اگر جو سالم و انرژی مثبت در محیط باشد و افراد هم به وجود آن اذعان کنند آن وقت است که همه چیز سر جای خود قرار دارد و حالا می توانید با قدرت به اهداف تان فکر کنید.
 

۹- استارت آپ ها در هرجایی می توانند باشند

اصولاً زیبایی یک استارت آپ این است که در هر محیطی می تواند رشد کند. نوع محیط کار تا زمانی که نیازهای استارت آپ را بر آورده می کند اهمیتی ندارد. در ابتدا حتی بد هم نیست که کار از خانه شروع شود. در این حالت محدودیت زمانی هم وجود ندارد.
 
بعد از اینکه کار استارت آپ گرفت و سرمایه ای به هم کرد آن وقت می تواند یک دفتر تهیه کند و امورش را از آنجا اداره نماید. مرحله به مرحله هرچقدر که استارت آپ پیش می رود و زانوان قوی تری برای روی پا ایستادن پیدا می کند باید محیط کار را هم متناسب با آن عوض کند.
 

۱۰- افراد بیش از مکان اهمیت دارند

مهم نیست که دفتر کار خودتان را دارید یا در خانه کار می کنید یا هرجای دیگر. مهم این است که افرادی را دور خود جمع کنید که اهل چالش باشند و با ایجاد انگیزه در شما کار را با قدرت پیش ببرند و حتی شما از آنها چیز یاد بگیرید.
 
گاهی درس هایی که در مسیر رشد استارت آپ خود از افراد دور و برتان یاد می گیرید چنان در آینده مفید و موثر واقع می شوند که فکرش را هم نمی کنید.
 

۱۱- داشتن آزادی عمل بسیار مهم است

البته این به فرهنگ و جوی که تمایل به ایجاد آن را دارید بستگی دارد. اما اگر دنبال نظری تجربه شده می گردید حتماً آزادی عمل را در سرلوحه کارتان قرار دهید. طوری روابط و امور را طراحی کنید که انعطاف زیادی داشته باشد. از فناوری های نوین هم استفاده کنید تا در وقت ضرورت حتی از دور هم به کارها برسید.
 
کارکنان شما می توانند با استفاده از این همه ابزار ارتباطی در هرجایی متصل شوند و وظایف شان را انجام دهند؛ پس تا وقتی که در کار خللی وارد نشده سعی در سفت و سخت کردن قوانین نداشته باشید.
 
اگر شما هم در زمینه محیط کار تجربه یا نظری دارید با دوستان خود در میان بگذارید. راستی محل کار شما چقدر با شرایطی که توصیف شد همخوانی دارد؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 30 شهريور 1392برچسب:اخبار,موفقیت,11 نظر,افراد موفق,
ارسال توسط hamidisa73

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 12502
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1